Handelsbetingelser

Bestilling

www.agroland.dk kan du bestille varer via vores website. Alle varer på webshoppen afsendes fra butikken i Vamdrup, eller kan bestilles til afhentning i Agroland i Vamdrup. Når ordren er klar til afhentning, vil du modtage en sms.

Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os på:
Tlf.: 7692 2900 eller mail: webshop@agroland.dk

Oplysninger om VA AgroLand A/S
CVR: 21 38 54 84

Adresse: Pantonevej 10, 6580 Vamdrup

(Virksomhedsadresse: Industrivej Nord 9B, 7400 Herning)

www.agroland.dk modtages betaling med følgende betalingsmuligheder via Klarna:

  • Dankort

  • MasterCard

  • Maestro

  • Visa

  • Visa Electron

  • Mobilepay

  • Klarna kredit (Betal i 3 dele eller køb nu og betal senere - Læs mere i afsnittet "Køb med Klarna")

Vi tager ikke kortgebyrer. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. AgroLand kryptere alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 


Køb med Klarna kredit

Ved køb med Klarna kredit vil du først modtage dine varer. Du vil efterfølgende skulle betale dit skyldige til Klarna. Du kan vælge mellem nedenstående betalingsmodeller til Klarna:

1) Betal 30 dage efter forsendelsen af varen (Læs vilkår og betingelser her), eller
2) betal dit skyldige i tre dele, der strækker sig fra dags dato, om 30 dage og om 60 dage (Læs vilkår og betingelser her). 

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos klarna.

Du kan læse mere om Klarnas brugervilkår her

 

Levering

AgroLand sørger for levering med GLS eller Esbjerg Gods. Ved afgivelse af ordre inden kl. 12.00 på hverdage, vil ordren blive behandlet samme dag, og du kan forvente at modtage ordren 1-2 dage derefter. Ordre afgivet i weekenden vil blive behandlet mandag. Der kan forekomme længere leveringstid, såfremt varen ikke er på lager eller i restordre hos vores leverandører. I travle perioder kan der ligeledes forekomme længere leveringstid, men vi gør altid vores bedste for at pakke din ordre hurtigst muligt.

Fragtmetoder                 Minimum vægt   Maksimum vægt   Pris for forsendelse
GLS pakkeshop 0 kg 5 kg 29 DKK
GLS pakkeshop 5 kg 10 kg 39 DKK
GLS pakkeshop 10 kg 19 kg 49 DKK
GLS hjemmelevering 0 kg 28 kg 59 DKK
Esbjerg Gods 19 kg 300 kg 229 DKK
Esbjerg Gods 301 kg 800 kg 349 DKK
Esbjerg Gods 801 kg 1600 kg 599 DKK
Esbjerg Gods 1601 kg 2500 kg 749 DKK
Esbjerg Gods 2501 kg 3300 kg 899 DKK
Esbjerg Gods 3301 kg 7500 kg 1199 DKK

 

Afhentning i butik

Ordrer bestilt til afhentning i butikken vil blive pakket hurtigst muligt, og der bliver sendt en sms når ordren er klar til afhentning.

Adresse: Pantonevej 10, 6580 Vamdrup


Reklamationsret

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb, når du handler hos os som forbruger.
AgroLand yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende mangler der konstateres ved varens normale anvendelse. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles AgroLand indenfor rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage og husk at få kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale fragtomkostningerne. 

Reklamation og varereturnering ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Email: webshop@agroland.dk  Tlf.: 76 92 29 00

Varereturnering SKAL foregå til denne adresse:
AgroLand A/S
Pantonevej 10
6580 Vamdrup

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - f.eks. kopi af ordrebekræftelse eller faktura, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 
Fortrydelsesret

Der ydes til forbrugere 14 dages fuld returret på alle produkter købt hos agroland.dk, det betyder at ethvert køb kan fortrydes, uden at der skal forklares hvorfor. Returfragten for varen, der returneres skal betales af kunden. Returneres varen tilbagebetales det fulde beløb, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), til det betalingskort du brugte ved købet senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Ved alle returnerede ordre, bedes denne returformular udfyldes og medsendes:

Fortrydelsesformular – Klik her
 

Lovpligtig fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til webshop@agroland.dk eller til tlf. 76 92 29 00, eller benytte standardformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, f.eks. foder, plejeprodukter og lign.

Du mister din fortrydelsesret hvis:

  • Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Visse varer kan ikke returneres med normal post. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste kr. 499,-.

Varereturnering SKAL foregår til denne adresse:
AgroLand A/S
Pantonevej 10
6580 Vamdrup

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi anbefaler at du ved returnering bruger samme fragtfirma som ved levering. OBS Vi anbefaler IKKE at du returnerer med DAO. Dette da DAO kan stille pakken udenfor vores åbningstid og du kan også risikere at DAO leverer til pakkeshop, og risikoen for pakken er din indtil vi modtager den. 


Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskab og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standartlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

AgroLand A/S
Pantonevej 10
6580 Vamdrup

Refusion i tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer som afbestilles før afsendelse, hvor der skal ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusionen sker normalt til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.


Hvor gammel skal jeg være for at handle på Agroland.dk?

For at handle på agroland.dk skal du være fyldt 18 år. Hvis du er under 18 år, skal handlen indgås af en forælder eller en anden der kan handle lovligt på barnet eller den unges vegne.


Ombytning til anden størrelse
Ved ombytning af varer til eksempelvis anden størrelse eller farve bedes vores fortrydelsesformular benyttes og vedlægges i pakken, hvor den ønskede varer bestilles på ny samtidig med at den oprindelige vare returneres.


E-handelsfonden

Hvis du som kunde har spørgsmål om e-mærket kan du kontakte dem her:

https://www.emaerket.dk/forbruger/gratis-sagsbehandling/sagsbehandling


Hvor lang tid tager en kreditering/refundering?

Ved en kreditering eller en frigivelse af et reserveret beløb kan tiden godt variere. Hvis købet er fortaget med Dankort sker frigivelsen eller krediteringen indenfor for 2 bankdage, dog hvis købet er fortaget med VISA electron/MasterCard eller et internationalt betalingskort går der 28 bankdage. Grunden til dette er PBS ikke behandler disse kort før der er gået 28 bankdag.


Persondatapolitik

Ingen personlige oplysninger der registreres på AgroLand A/S, bliver på noget tidspunkt solgt til tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos AgroLand A/S.


Dine personlige oplysninger

For at du kan indgå en online aftale med www.agroland.dk, må du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse


Vi foretager registreringen og videregivelsen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos AgroLand A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysninger slettes.

Dine oplysninger sælges ikke til tredjemand. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på Agroland.dk er AgroLand A/S.

Som registreret hos AgroLand A/S, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: webshop@agroland.dk


Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte webshop@agroland.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

 

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her

 

Standardfortrydelsesformular klik her

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01. juni 2024.